-
Umieszczanie i utrzymywanie tabliczek z nazwami ulic i placów.
-
Oznaczanie nieruchomości numerami porządkowymi.
-
Prowadzenie spraw związanych z podłączeniem sieci wodociągowej i kanalizacyjnej do budynków mieszkalnych (ewidencja, umowy).
-
Prowadzenie postępowań w sprawach oceny oddziaływania na środowisko i wydawanie decyzji w tych sprawach.
-
Współudział w przygotowywaniu formalno – prawnym dokumentacji przetargowej i nadzorze nad realizacją inwestycji komunalnych.
-
Sprawozdawczość i rozliczanie środków pomocowych otrzymanych na realizację zadań Gminy oraz współpraca z innymi pracownikami Urzędu Gminy rozliczającymi takie środki.
-
Wydawanie opinii w sprawie zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych.
-
Planowanie i finansowanie budowy, modernizacji, utrzymania i ochrony dróg gminnych, mostów, przepustów.
-
Zarządzanie siecią dróg gminnych.
-
Orzekanie o przywróceniu pasa drogowego do stanu poprzedniego w razie jego naruszenia.
-
Wydawanie zezwoleń na lokalizowanie w pasie drogowym dróg gminnych obiektów niezwiązanych z gospodarką drogową.
-
Wydawanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego drogi gminnej.
-
Przygotowywanie formalno – prawne dokumentacji przetargowej i nadzór nad realizacją inwestycji drogowych.
-
Nadzór nad robotnikiem gospodarczym, nad pracownikami zatrudnionymi w ramach prac interwencyjnych i robót publicznych oraz wykonujących nieodpłatnie dozorowaną pracę na cele publiczne jako odpracowanie kary ograniczenia wolności.
-
Nadzór nad wykonywaniem prac społecznie użytecznych przez bezrobotnych z terenu Gminy.
-
Prowadzenie spraw dotyczących zakupów dla potrzeb komunalnych na rzecz Urzędu Gminy oraz rozliczanie materiałów pędnych w pojazdach służbowych Urzędu Gminy i jednostek OSP.
-
Tworzenie zasobów gruntowych na cele zabudowy i wyposażenie ich w urządzenia komunalne oraz niezbędne sieci uzbrojenia terenu.
-
Prowadzenie spraw z ustawy o cmentarzach.
-
Prowadzenie spraw związanych z pomnikami i miejscami pamięci narodowej, w tym przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków.
-
Współudział w przygotowywaniu formalno – prawnym i nadzorze nad realizacją inwestycji komunalnych.
-
Prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska.
-
Możliwość nakazania wykonania niezbędnych urządzeń zabezpieczających wodę przed zanieczyszczeniem lub zabronienia wprowadzania ścieków do wody w przypadku wprowadzania przez właściciela gruntu do wody ścieków nienależycie oczyszczonych.
-
Współdziałanie z jednostkami administracji drogowej w celu zapewnienia przejezdności dróg stanowiących przeloty przez Gminę, dróg dojazdowych do miejsc przepraw przez przeszkody wodne.
-
Zapewnienie ochrony publicznych ujęć wody pitnej i neutralizacji środków toksycznych.
-
Przekazywanie informacji publicznych do zamieszczania na stronie BIP, dokonywanie zmian treści informacji publicznych udostępnianych na podmiotowych stronach.
-
Merytoryczna kontrola zamówień publicznych.
-
Przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych oraz nadzór nad udzielaniem zamówień publicznych prowadzonych w trybach uproszczonych.
-
Uczestniczenie w negocjowaniu umów o zamówienie publiczne.
-
Informowanie Wójta o uchybieniach w zakresie przestrzegania przepisów ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
-
Prowadzenie analiz efektywności udzielanych zamówień oraz sprawozdawczości z udzielonych zamówień publicznych.
-
Gromadzenie informacji o przygotowywanych i przeprowadzanych postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych.
-
Nadzór merytoryczny nad stroną internetową Gminy poświęconą zamówieniom publicznym.
-
Współpraca z Urzędem Zamówień Publicznych.
-
Obsługa przeprowadzanych postępowań o zamówienia publiczne i kompletowanie dokumentacji z tym związanej.
-
Wydawanie dokumentacji przetargowej wykonawcom.
-
Prowadzenie rejestru zamówień publicznych.
-
Nadzór nad działalnością gminnej oczyszczalni ścieków, w tym:
- sporządzanie sprawozdań,
- wykonywanie czynności związanych z wykonywaniem badań ścieków,
- dokonywanie zakupów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania oczyszczalni.
-
Prowadzenie spraw z zakresu prawa energetycznego, w tym:
- planowanie oświetlenia miejsc publicznych i dróg znajdujących się na terenie Gminy,
- rozliczanie finansowania oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na terenie Gminy, dla których Gmina jest zarządcą,
- rozliczanie zużycia energii elektrycznej w budynkach stanowiących własność Gminy.
-
Sporządzanie projektów założeń do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i projektów tych planów, podawanie do publicznej wiadomości o przystąpieniu do sporządzenia planu miejscowego oraz wyłożenie projektu planu miejscowego do publicznego wglądu.
-
Uzgadnianie projektu planu miejscowego z właściwymi organami oraz właściwymi organami wojskowymi.
-
Dokonywanie okresowej oceny skutków zmian w zagospodarowaniu przestrzennym wynikających z realizacji planu miejscowego i oceny aktualności tego planu.
-
Formułowanie wniosków do planów zagospodarowania przestrzennego województwa.
-
Wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy.
-
Współpraca ze stowarzyszeniami i organizacjami zawodowymi architektów i urbanistów.
-
Wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz prowadzenie rejestru wydanych decyzji.
-
Sporządzanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy.
-
Opiniowanie studium z właściwymi organami.
-
Uzgadnianie z właściwymi organami warunków zabudowy i zagospodarowania terenu inwestycji szczególnie szkodliwych dla środowiska i zdrowia ludzi.
-
Wnioskowanie o zgodę na przeznaczenie gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne oraz gruntów do zalesienia.
-
Opracowywanie rocznych i wieloletnich zadań inwestycyjnych Gminy.
-
Przygotowywanie propozycji do projektów budżetu Gminy w zakresie rozwoju i utrzymania infrastruktury Gminy.
-
Zapewnienie wykorzystania środków finansowych przeznaczonych na zadania inwestycyjne zgodnie z budżetem Gminy.
-
Prowadzenie rejestru umów w Urzędzie Gminy.
-
Prowadzenie spraw z zakresu własności komunalnej, w tym m.in.:
- zarządzanie budynkami stanowiącymi własność Gminy, w tym oddanie w dzierżawę lub najem osobom prawnym i fizycznym,
- nadzorowanie sprawnego działania kotłowni węglowej w Urzędzie,
- wnioskowanie o ustalenie stawek czynszu najmu.
-
Prowadzenie innych spraw wynikających z przepisu prawa lokalowego.
-
Lokalizacja i wykonawstwo budowli ochronnych.
-
Prowadzenie spraw z zakresu gospodarki odpadami, a w szczególności:
- przygotowywanie opinii w sprawie programu gospodarki odpadami niebezpiecznymi,
- przygotowywanie opinii w sprawie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów,
- przeciwdziałanie składowaniu odpadów w miejscach do tego nie przeznaczonych,
- wydawanie decyzji nakazującej posiadaczowi odpadów usunięcie ich z miejsc nie przeznaczonych do ich składowania lub magazynowania,
- prowadzenie ewidencji odpadów składowanych na wysypiskach śmieci,
- przygotowywanie projektu gminnego planu gospodarki odpadami i projektów jego aktualizacji.
-
Prowadzenie spraw z zakresu utrzymania czystości i porządku, a w szczególności:
- sprawowania nadzoru nad wykonywaniem obowiązków w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy,
- przygotowywania projektów uchwał Rady z zakresu utrzymania porządku i czystości,
- monitorowanie zawierania umów na wywóz nieczystości przez mieszkańców Gminy, zezwoleń w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
-
Sprawozdawczość i rozliczanie środków pomocowych otrzymanych na realizację zdań Gminy oraz współpraca z innymi pracownikami Urzędu Gminy rozliczającymi takie środki.
-
Przestrzeganie przepisów ustawy o ochronie danych osobowych.
-
Wymienione zadania Kierownik Referatu Rozwoju Gospodarczego realizuje wspólnie z podległymi swojej komórce organizacyjnej następującymi stanowiskami d/s:
- pozyskiwania funduszy europejskich i zamówień publicznych,
- promocji Gminy i informatyki biurowej,
- drogownictwa i komunikacji.