Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Jarczów

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Referat Rozwoju i Promocji
Kierownik
Telefon
84 663 45 19
84 663 45 79 (Informatyk / Inwestycje i ZP)
Fax
84 663 45 06
Email


Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Kierownik Referatu
Okres obejmowania stanowiska:
od 2020-10-15
Godziny przyjęć i nr pokoju:

Pokój nr 23

7:00 - 15:00


(Pokaż pracowników archiwalnych)

Pracownicy archiwalni

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Kierownik Referatu
Okres obejmowania stanowiska:
od 2013-03-24 do 2019-02-25
Godziny przyjęć i nr pokoju:

Pokój nr 3

 

7:00 - 15:00

Obowiązki:
  • Umieszczanie i utrzymywanie tabliczek z nazwami ulic i placów.

  • Oznaczanie nieruchomości numerami porządkowymi.

  • Prowadzenie spraw związanych z podłączeniem sieci wodociągowej i kanalizacyjnej do budynków mieszkalnych (ewidencja, umowy).

  • Prowadzenie postępowań w sprawach oceny oddziaływania na środowisko i wydawanie decyzji w tych sprawach.

  • Współudział w przygotowywaniu formalno – prawnym dokumentacji przetargowej i nadzorze nad realizacją inwestycji komunalnych.

  • Sprawozdawczość i rozliczanie środków pomocowych otrzymanych na realizację zadań Gminy oraz współpraca z innymi pracownikami Urzędu Gminy rozliczającymi takie środki.

  • Wydawanie opinii w sprawie zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych.

  • Planowanie i finansowanie budowy, modernizacji, utrzymania i ochrony dróg gminnych, mostów, przepustów.

  • Zarządzanie siecią dróg gminnych.

  • Orzekanie o przywróceniu pasa drogowego do stanu poprzedniego w razie jego naruszenia.

  • Wydawanie zezwoleń na lokalizowanie w pasie drogowym dróg gminnych obiektów niezwiązanych z gospodarką drogową.

  • Wydawanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego drogi gminnej.

  • Przygotowywanie formalno – prawne dokumentacji przetargowej i nadzór nad realizacją inwestycji drogowych.

  • Nadzór nad robotnikiem gospodarczym, nad pracownikami zatrudnionymi w ramach prac interwencyjnych i robót publicznych oraz wykonujących nieodpłatnie dozorowaną pracę na cele publiczne jako odpracowanie kary ograniczenia wolności.

  • Nadzór nad wykonywaniem prac społecznie użytecznych przez bezrobotnych z terenu Gminy.

  • Prowadzenie spraw dotyczących zakupów dla potrzeb komunalnych na rzecz Urzędu Gminy oraz rozliczanie materiałów pędnych w pojazdach służbowych Urzędu Gminy i jednostek OSP.

  • Tworzenie zasobów gruntowych na cele zabudowy i wyposażenie ich w urządzenia komunalne oraz niezbędne sieci uzbrojenia terenu.

  • Prowadzenie spraw z ustawy o cmentarzach.

  • Prowadzenie spraw związanych z pomnikami i miejscami pamięci narodowej, w tym przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków.

  • Współudział w przygotowywaniu formalno – prawnym i nadzorze nad realizacją inwestycji komunalnych.

  • Prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska.

  • Możliwość nakazania wykonania niezbędnych urządzeń zabezpieczających wodę przed zanieczyszczeniem lub zabronienia wprowadzania ścieków do wody w przypadku wprowadzania przez właściciela gruntu do wody ścieków nienależycie oczyszczonych.

  • Współdziałanie z jednostkami administracji drogowej w celu zapewnienia przejezdności dróg stanowiących przeloty przez Gminę, dróg dojazdowych do miejsc przepraw przez przeszkody wodne.

  • Zapewnienie ochrony publicznych ujęć wody pitnej i neutralizacji środków toksycznych.

  • Przekazywanie informacji publicznych do zamieszczania na stronie BIP, dokonywanie zmian treści informacji publicznych udostępnianych na podmiotowych stronach.

  • Merytoryczna kontrola zamówień publicznych.

  • Przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych oraz nadzór nad udzielaniem zamówień publicznych prowadzonych w trybach uproszczonych.

  • Uczestniczenie w negocjowaniu umów o zamówienie publiczne.

  • Informowanie Wójta o uchybieniach w zakresie przestrzegania przepisów ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

  • Prowadzenie analiz efektywności udzielanych zamówień oraz sprawozdawczości z udzielonych zamówień publicznych.

  • Gromadzenie informacji o przygotowywanych i przeprowadzanych postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych.

  • Nadzór merytoryczny nad stroną internetową Gminy poświęconą zamówieniom publicznym.

  • Współpraca z Urzędem Zamówień Publicznych.

  • Obsługa przeprowadzanych postępowań o zamówienia publiczne i kompletowanie dokumentacji z tym związanej.

  • Wydawanie dokumentacji przetargowej wykonawcom.

  • Prowadzenie rejestru zamówień publicznych.

  • Nadzór nad działalnością gminnej oczyszczalni ścieków, w tym:

    • sporządzanie sprawozdań,
    • wykonywanie czynności związanych z wykonywaniem badań ścieków,
    • dokonywanie zakupów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania oczyszczalni.
  • Prowadzenie spraw z zakresu prawa energetycznego, w tym:

    • planowanie oświetlenia miejsc publicznych i dróg znajdujących się na terenie Gminy,
    • rozliczanie finansowania oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na terenie Gminy, dla których Gmina jest zarządcą,
    • rozliczanie zużycia energii elektrycznej w budynkach stanowiących własność Gminy.
  • Sporządzanie projektów założeń do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i projektów tych planów, podawanie do publicznej wiadomości o przystąpieniu do sporządzenia planu miejscowego oraz wyłożenie projektu planu miejscowego do publicznego wglądu.

  • Uzgadnianie projektu planu miejscowego z właściwymi organami oraz właściwymi organami wojskowymi.

  • Dokonywanie okresowej oceny skutków zmian w zagospodarowaniu przestrzennym wynikających z realizacji planu miejscowego i oceny aktualności tego planu.

  • Formułowanie wniosków do planów zagospodarowania przestrzennego województwa.

  • Wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy.

  • Współpraca ze stowarzyszeniami i organizacjami zawodowymi architektów i urbanistów.

  • Wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz prowadzenie rejestru wydanych decyzji.

  • Sporządzanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy.

  • Opiniowanie studium z właściwymi organami.

  • Uzgadnianie z właściwymi organami warunków zabudowy i zagospodarowania terenu inwestycji szczególnie szkodliwych dla środowiska i zdrowia ludzi.

  • Wnioskowanie o zgodę na przeznaczenie gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne oraz gruntów do zalesienia.

  • Opracowywanie rocznych i wieloletnich zadań inwestycyjnych Gminy.

  • Przygotowywanie propozycji do projektów budżetu Gminy w zakresie rozwoju i utrzymania infrastruktury Gminy.

  • Zapewnienie wykorzystania środków finansowych przeznaczonych na zadania inwestycyjne zgodnie z budżetem Gminy.

  • Prowadzenie rejestru umów w Urzędzie Gminy.

  • Prowadzenie spraw z zakresu własności komunalnej, w tym m.in.:

    • zarządzanie budynkami stanowiącymi własność Gminy, w tym oddanie w dzierżawę lub najem osobom prawnym i fizycznym,
    • nadzorowanie sprawnego działania kotłowni węglowej w Urzędzie,
    • wnioskowanie o ustalenie stawek czynszu najmu.
  • Prowadzenie innych spraw wynikających z przepisu prawa lokalowego.

  • Lokalizacja i wykonawstwo budowli ochronnych.

  • Prowadzenie spraw z zakresu gospodarki odpadami, a w szczególności:

    • przygotowywanie opinii w sprawie programu gospodarki odpadami niebezpiecznymi,
    • przygotowywanie opinii w sprawie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów,
    • przeciwdziałanie składowaniu odpadów w miejscach do tego nie przeznaczonych,
    • wydawanie decyzji nakazującej posiadaczowi odpadów usunięcie ich z miejsc nie przeznaczonych do ich składowania lub magazynowania,
    • prowadzenie ewidencji odpadów składowanych na wysypiskach śmieci,
    • przygotowywanie projektu gminnego planu gospodarki odpadami i projektów jego aktualizacji.
  • Prowadzenie spraw z zakresu utrzymania czystości i porządku, a w szczególności:

    • sprawowania nadzoru nad wykonywaniem obowiązków w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy,
    • przygotowywania projektów uchwał Rady z zakresu utrzymania porządku i czystości,
    • monitorowanie zawierania umów na wywóz nieczystości przez mieszkańców Gminy, zezwoleń w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
  • Sprawozdawczość i rozliczanie środków pomocowych otrzymanych na realizację zdań Gminy oraz współpraca z innymi pracownikami Urzędu Gminy rozliczającymi takie środki.

  • Przestrzeganie przepisów ustawy o ochronie danych osobowych.

  • Wymienione zadania Kierownik Referatu Rozwoju Gospodarczego realizuje wspólnie z podległymi swojej komórce organizacyjnej następującymi stanowiskami d/s:

    • pozyskiwania funduszy europejskich i zamówień publicznych,
    • promocji Gminy i informatyki biurowej,
    • drogownictwa i komunikacji.

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Sroga Paweł
Data wytworzenia informacji:
2011-12-22
Osoba wprowadzająca informację:
Dodano do BIP dnia:
2011-12-22